Info:
Tytuł: Ninja Gaiden Developer: Team Ninja
Platformy:
Xbox Premiera: 14 maja 2004 
:::Newsfeed::
Hayabusa’s back!

Po krótkiej przerwie nadeszła wreszcie pora na kolejną grę z serii Ninja Gaiden, której korzenie sięgają jeszcze czasów NESa. Tym razem, będzie to pierwsza odsłona przygód ninjy w pełnym 3D i wygląda na to, że stanie się godnym następcą wieloletniej tradycji. 

Po tym, jak zły imperator Vigor zrównał z ziemią klan, do którego należał Ryu, naszemu zamaskowanemu bohaterowi nie pozostało nic innego, jak pomścić śmierć swoich braci i odnaleźć ukojenie w zabiciu sprawcy zbrodni. Do wypełnienia tego zadania konieczne będzie odnalezienie mistycznego miecza o nazwie Ryuken. 

Na drodze do przeznaczenia czeka na nas piętnaście masywnych etapów z setkami przeciwników. Esencją Ninja Gaiden jest walka. Jest szybko, ostro i cholernie widowiskowo. Wyobraźcie sobie tylko taką akcję – wbiegacie do pomieszczenie z kilkoma ognistymi demonami, wyskakujecie w powietrze w stronę filara, lecąc wykonujecie obrót, odbijacie się od kolumny i przelatując nad wrogiem odcinacie mu głowę kataną! Na tym nie koniec. Po spadnięciu na ziemię Ryu robi efektowny przewrót, wstaje i wbiega na ścianę by wyskoczyć w górę i zaatakować następnego demona deszczem shurikenów. Po wylądowaniu powietrze przecina dwudziesto ciosowy combos okraszony błyskami śmigającego ostrza. Cała akcja zakańcza się pokazowym odpaleniem kuli ognia i dobiciem ostatniego przeciwnika strzałem z łuku w głowę przy użyciu trybu fpp! Słodko! 

Wielkim plusem jest intuicyjne sterowanie, które pozwala wycinać takie sceny od samego początku grania. Bardzo pomocny jest także system inteligentnego namierzania się na najbliższego przeciwnika i doskonale pracująca kamera. Nie myślcie jednak, że AI przeciwników zostało choćby trochę uproszczone. Jak powiedział szef Teamu Ninja: „W innych grach przeciwnicy są po to, by gracz ich zabił. Tu przeciwnicy są po to, by zabić gracza.”  I nie ma w tym wielkiej przesady. Jedynym sposobem na przeżycie jest szybkość i odpowiednie wyczucie, kiedy zablokować, oddać countera i uciec przed śmiertelnym nawałem ciosów. Tu nikt nie będzie przed Wami uciekał. 

W Ninja Gaiden znajdzie się szesnaście broni, w tym dziesięć białych (m.in. katana, nunchaku, czy wielki młot) i sześć miotanych z łukiem i wybuchowymi shurikenami na liście. Zestaw broni dopełniają czary, jak np. wystrzeliwanie z rąk ognistych kul, albo wytwarzanie płomiennej zapory dookoła Ryu. Część towaru znajdziemy na planszach, a resztę przyjdzie nam zakupić w miejscowym ninja-sklepie, do którego zawitamy po każdym etapie ze zdobytą gotówką. 

Graficznie Ninja Gaiden jest olśniewający. Wysoka rozdzielczość, złożone modele postaci, setki drobnych detali w otoczeniu i mnóstwo efektów świetlnych. Także styl grafiki zasługuje na uwagę. Prawdziwa uczta dla oka. Szczęścia dopełniają świetna animacja ruchów i śmigające 60 klatek na sekundę! To robi wrażenie. 

Prace nad grą rozpoczęły się w 1999 roku, jeszcze na płycie NAOMI. Przez wzgląd na możliwości Xboxa i doświadczenie zespołu developerskiego możemy chyba spodziewać się solidnej produkcji, na jaką kształtuje się Ninja Gaiden. Oby tylko dotrzymano terminu wydania...


Screen

Dodatkowe info:

Link do oficjalnej strony gry!

Ninja Gaiden ocenzurowany!

::Strona główna::
| Home | PC | PlayStation 2 | GameCube | Xbox |


Szkola i Kursy Wizazu // Strony sluchaczy WSR - powrot // Dziennikarstwo // WSR // Forum WSR // WSR, Szkoła Fotografii